حمل نخاله و حمل مصالح,  مصالح ساختمانی

تبدیا شدن ریه تهران به مرکز بارانداز تخلیه نخاله در این باره مقصر چه کسی می تواند باشد؟

شهرستان‌های غرب استان تهران با دقت به گسترده‌ سرزمینی , گاهاً آنچنان مورد بی‌مهری‌ قرار می گیرند که فضای معاش بیش تر از یک میلیون و سیصد هزار نفر را پایین شعاع قرار داده و مشکلات این شهرستان‌ها را که هرمورد به میزان یک استان جمعیت دارا هستند بسیار می‌‌سازد .

تبدیل شدن تهران به بار انداز تخلیه نخاله

شعارسال :

شهرستان‌های غرب استان تهران با دقت به نزدیکی به تهران و قرارگرفتن در مسیرهای خروجی این استان و همینطور به دلیل دارا بودن گستره سرزمینی فراوان بالا فضایی را مهیا کرده‌اند که اکثری از سودجویان به جهت کاهش هزینه‌های خویش , مشکلات اکثری را برای این شهرستان‌ها مهیا می کنند .

مسافت کم شهرستان‌های شهریار , شهرقدس , ملارد , رباط‌کریم و بهارستان با تهران , این بخشها را به سمتی برده است که به راس سرریز نخاله‌های ساختمانی استان تهران و گاهاً البرز تبدیل شده‌اند , که اما این مهّم هزینه‌های بخش اعظمی را هم برای این شهرستان‌ها به همراه دارااست .

غرب تهران سال‌هاست به خاطر وجود باغ ها مختلف و میزان بالای فضای سبزی که داراست تحت عنوان ریه تهران شناخته میگردد ; البته سودجویی بعضا اشخاص فرصت‌طلب مشکلات زیادی را برای این بخشها تولید کرده و فیس این بخش ها را در چشم اولیه به شکلی زیاد نامطلوب و نامناسبی درآورده است . ضرورت ساخت سایت بازیافت زباله و نخاله های ساختمانی در همدان

البته به واقع برهان این زمینه چه میباشد و چرا بازدارنده این مبادرت نمی‌شوند؟

آیا کم‌کاری از سمت مسئولان حوزه‌های شهری و شهرستانی وجود دارد؟ و یا این که این‌که وجود مشکلاتی رسمی دست و پای مسئولان را بسته است؟ یا این که در‌صورتی‌که نیاز و یا این که فضای خالی رسمی در‌این در بین موجود هست ,

چرا دستگاه‌های ذیربط اقدامات مقتضی برای تبدیل مورد ها ما یحتاج تحت عنوان لایحه را آماده نمیکنند تا ضوابط ذی‌ربط بازدارنده از فرصت‌طلبی بیشتر سودجویان شود؟

روز جاری هر شخصی که بخواهد از این شهرستان‌ها عبور نماید , در صورتیکه برای اولین بار این مسیر را گزینش کرده‌باشد به صورت حتم فکر میکند که به منطقه‌ای ورود نموده است که بارانداز نخاله‌های ساختمانی است و صرفا برداشتی که از شهرستان‌های غرب استان تهران به سوغات میبرد , رخ نازیبای این بخشها است که درصورتی که نتوانیم از موردها این چنینی خودداری کنیم , خسارات جبران‌ناپذیری را در حوزه توریسم متحمل می‌شویم .

به هرصورت این‌گونه اقداماتی که به خاطر سودجویی بعضا فرصت‌طلبان صورت میدهد تضییع و ذیل پا قرار دادن حقوق و دستمزد شهروندان است که بوسیله جمع پاره ای به واسطه این بی‌توجهی و ناملایمتی‌ها انجام می شود و برآیند این عدم رعایت ضابطه در غرب تهران , تولید تپه‌های زیادی است که خیر فقط فیس و زیبایی شهر را مخدوش کرده بلکه مشکلات زیادی اعم از جلوه‌های بصری و زیست‌محیطی را برای حیطه به ارمغان میاورد .

دراین مورد حسین بیگلری مدیریت سازمان محیط‌زیست شهرستان قدس در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره بدین مورد اظهار داشت : نخاله‌های ساختمانی به دلیل گونه های و اقسامی که دارااست باعث آلودگی‌های متفاوتی می شوند که خاک و هوا و در بعضی موردها زیست‌بوم ناحیه را با مخاطراتی روبه‌رو می‌سازد که بازگشت‌پذیری و ترمیم‌اش زیاد هزینه‌بر است .

او اعلام کرد : آلودگی بصری قضیه دیگری است که مضاعف زننده بوده و بی‌توجهی به آن , کاهش متانت شهروندی را در ادامه دارااست ; به این دلیل که این‌گونه نازیبایی‌ها سبب ساز برداشت ناشایست ذهن بشر از یک حیطه میگردد که رفع آن هزینه زیاد بالایی را بر جامعه زور می نماید . مدیریت سازمان محیط‌زیست شهرستان قدس افزود : طبق ماده ۷ ضابطه رئیس پسماندها جمع‌آوری و هدایت پسماندها در باطن شهرها برعهده شهرداری‌ها و بیرون از بافت شهری برعهده دهیاری‌ها و بخشداری‌ها است و همینطور اطراف راه‌ها هم برعهده سازمان رویه و شهرسازی است , که حتمی است در این طریق این مجموعه‌ها اقدامات ذی‌ربط را به خیر پیگیری و به سود برسانند . راهنمای خرید و فروش مصالح و حمل نخاله در شهر تهران

بیگلری تصریح کرد :

یکی‌از وظایفی که مجموعه‌های مربوط به مدیر پسماند بایستی به طور ویژه به آن اعتنا داشته باشند بحث‌های نظارتی و فراهم‌سازی فضای مرتبط با تخلیه آن ها است که واجب است مدیر کاملی در بخشها غرب استان تهران ساخت شود تا با مشخص و معلوم شدن مبدأ و مقصد پسماندها , از بخش اعظمی هزینه‌های جانبی کاسته شود .

او بیان کرد : مسئله گودهای نخاله‌ای هم از موضوعاتی است که بایستی به آن دقت شود ; به دلیل آنکه بعداز مدّتی گنجایش آن کامل شدن می‌گردد و برای این مهّم هم می بایست در حوزه نظارتی اقدامات خیر صورت بگیرد تا پس از این که گودال‌ها از دو متر بیشتر شدند , با خاک رُس لبریز شده و درختکاری و فضای سبز در آن حیطه تولید شود که در این باره اما کاستی‌هایی را شاهد بودیم .

مدیر سازمان محیط‌زیست شهرستان قدس تصریح کرد :

وجود کارگاه‌ها و معادنی که دارنده سنگ‌شکن میباشند هم از سایر مواقعی است که در بازیافت نخاله‌ها می‌توان از آنها سود موفقیت و با اعتنا بوجود ۸ واحد بازیافت نخاله در استان تهران , درصورتی که اقدامات مقتضی برای تحویل این نخاله‌ها به مرکزها بازیافت صورت بگیرد , حمل نخاله ساختمانی

قطعاً آسیب‌های کمتری در قضیه ریختن زباله‌ها به شهرها و شهرستان‌های استان تهران وارد شود . بیگلری افزود : چنانچه اقدامات مقتضی در حوزه نظارتی با نگاه متعارف و به طور ویژه‌تری صورت بگیرد , منجر می‌گردد که ضایعات و پسماندهای غیربهداشتی و بیمارستانی همراه این نخاله‌ها دفن نشوند ; به دلیل آن که گاهاً شاهد این بوده‌ایم که اینگونه نخاله‌ها که بی‌خطرسازی نیز نشده‌اند در منطقه تخلیه میگردند ; اگرچه برخوردهای ضروری با خلافکاران انجام شده البته در حالتی که دراین مورد نظارتی نباشد احتمال دفن پسماندهای بهداشتی با نخاله‌های ساختمانی محتمل است .

راجع‌به نخاله‌های ساختمانی

او در پایان بیان کرد : راجع‌به نخاله‌های ساختمانی , آنچه دارنده اهمیّت است خیر خویش نخاله و مدل حمل , بلکه محل دفن و مدل بررسی آن است که در حالتی‌که بدین دو مقوله اعتنا شود می‌توان شاهد این بود که اقدامات مقتضی در مسئله پسماندها و نخاله‌ها به خیر و خوبی صورت بگیرد و فیض متعارفی را در ادامه داشته باشد .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!