Categories: سرویس کولرسرویس کولر آبیسرویس کولر گازی

راهنمای کامل جهت سرویس کولر با شروع فصل گرما

با آغاز فصل گرما می بایست ابتدا کولر ها را خدمت کرده و در صورتی‌که نیازی به تعمیر داشته باشد آن را نوسازی نمود . اگر‌چه عالی است سرویس کولر را به دست خدمت کار مجاز بسپارید تا از پیدایش صدمات احتمالی به خویش و وسایل برقی دوری شود ; البته شاید بعضی اوقات نیز ناچار گردید خودتان این کار را انجام دهید . پس بد نیست با قرائت این چه‌طور بدانید و چه کار بایستی بکنید . بهترین کولرآبی سلولزی دارای چه ویژگی های می باشد.

آشنایی با سرویس کردن کولر

یک کولر سرویس نشده , تمام تلاش‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف برق و آب را به باد می دهد , پس خوبتر است خاموش باشد , ‌ البته برخی از ما چنان به خنکای کولر عادت کرده‌ایم که در خانه‌ای با کولر خاموش , در گیر تنگی نفس می‌شویم و کولر را یک نفس به کار می گیریم , تا زمانی‌که قبض‌های رعب آور از رویکرد رسد و شیرینی خنکای دلپذیر را به کاممان تلخ نماید .

كولرهاي آبي , امكان تعیین و تنظيم مرتبه سوزوسرما را ندارند و نهايتا به دور تند و كند را مي‌توان از آنان توقع داشت . پس خوب تر است در بسياري از سا‌عتها خاموش باشند . ولی گرماي تب‌دار بعضي از روزهاي فصل گرم سال , كاسه‌هاي حوصله را لبريز و طاقت‌ها را طاق مي‌كند , پس كولر‌ها را سرويس كنيم تا لااقل انرژي كمتري را هدر بدهند . بعضي از قطعات كولر بايد هم زمان با آغاز فصل گرما , معاينه دقيق شوند . ضريب فرسايش بعضي از اين قطعات بالاست و ممكن است بر اثر فرسوده شدن , مصرف كولر را بالا ببرند . پس سرويس كولر , پيش از فصل گرما , كاملا ضروري است . در اين مقاله كه با به کارگیری از علم يكي از متخصص ها تأسيسات و سرويس كولر درج شده , راه و روش و ترسیم اضافه کردن بازدهي كولر را مرور مي‌كنيم .

فرآیندها و تجهیزات

کولر آبی رنگ از دو بخش گردش آب و گردش هوا تشکیل یافته است که‌این دو گردش به وسیله دو موتور مستقل انجام میشود . سیستم گردش آب کولر به وسیله پمپ آب و سیستم گردش هوا به وسیله‌ی موتور حساس کولر صورت میپذیرد .

قطعات و تجهیزات کولر آبی به سه گونه تقسیم‌بندی می شوند :

– الکتریکی : دربرگیرنده کلید سه دکمه‌ای قطع و وصل , پمپ آب و موتور کولر
– مکانیکی : مشتمل بر توربین هوا , تسمه و شناور
– اثبات : دریچه‌ها , بدنه , اتصالات شبکه‌ی آبرسانی و شیر تخلیه

گذشته از هر چیز لازم است از خاموش بودن کولر و عدم اتصال جریان برق مهم ( فاز ) به کولر مطمئن گردید . در‌صورتی‌که کولر دارنده فیوز غیروابسته است آن را جدا فرمائید در غیر این صورت با پشت دست به بدنه کولر بزنید تا از برق نداشتن آن مطمئن گردید . سرویس کولر آبی تهران

از هر کس درون خانه و پای کلید جدا و وصل ایستاده است ابتدا بخواهید کولر را یک بار جدا و وصل نماید تا مطمئن گردید در اکنون سرویس کولر خودتان می باشید خیر کولر همسایه!
ابتدا می‌بایست دریچه‌های خروجی باد کولر را در اتاق‌ها و سالن‌های خانه باز نمائید تا در صورت شروع به کار کولر به موتور آن فشار وارد نشود .

پوشال‌ها را عوض كنيد

كولر‌ها بايد هر سال بازرسي شوند و بعضي از بخش‌هاي آن مانند پوشال‌ها , حتما عوض شود . پوشال‌ها , محل مناسبي براي پرورش باكتري‌ها و قارچ‌هاست . اين باكتري‌ها و قارچ‌ها كه در حین فصل‌زمستان بين بافت پوشال پديد آمده‌اند , زماني كه آب روي پوشال‌ها جاري شود , جان مي‌گيرند و معمولا بوي ناخوشايندي ايجاد مي‌كنند .

ولی مشكل صرفا بوي بد نيست , آن‌ها خطر ايجاد بيماري‌هاي تنفسي را به همراه دارا هستند . پوشال قيمت چنداني ندارد و بر اين شالوده خوب تر است هر سال عوض شود و در شرایطی که فكر مي‌كنيد خيلي عالی آن ها را شسته‌ايد , چنانچه که پوشال آن کهنه شده‌است آن را تعویض نمایید یا این که در غیر این صورت آن‌ها را با آب بشویید تا خاک‌های آن وارد فضای کولر نشود , هر دو سال یکبار پوشال ها را عوض فرمائید . ولی تعویض پوشال ها بسته به آب شهر احتمال دارد هر سال حتمی باشد .

برای تهیه پوشال تازه حتماً پوشال هم‌سایز با ظرفیت کولر بگیرید . مثلاً در شرایطی‌که پوشال کولر ۴۵۰۰ را بر روی کولر ۳۵۰۰ ببندید , تراکم بالای پوشال‌های بزرگتر از سایز , موجب نقص‌ در سیستم گردش هوای کولر می‌گردد و هوا به درستی به کولر نمی رسد .

در موقع تعویض پوشال بایستی ابتدا آن را تر کرده و در محل اختصاصی خویش نهاده و بعد از آن کانال سیمی اختصاصی را روی آن قرار دهید .

موتور‌‌ , قلب‌تپنده كولر

كولر يك پمپ آب و يك دينام دارااست كه اولي , فرايند گردش آب و دومي فعالیت گردش هوا را به انجام مي‌رساند . اين موتور‌ها هرقدر سالم‌تر باشند , كولر عملكرد بهينه‌تري خواهد داشت و انرژي كمتري را نیز مصرف خواهد كرد . در حین بازديد از اين ۲ موتور , ابتدا بايد گرد و غبارشان را گرفت و سپس آنها‌را روغن‌كاري كرد . موتور كولر , ۲ قطعه ياتاقان داراست كه بايد حتماً روغن‌كاری شوند . پيش از روشن‌كردن كولر نيز بايد ابتدا پروانه را با دست تعدادی بدور بچرخانيد تا روان شود . توصيه شده كه يك دينام نبايد بيشتر از ۷ ساعت بي‌وقفه كار كند . اين موتور به همراه پمپ آب , در خطر سوختن بر اثر كاركرد زياد قرار دارا‌هستند . پس به موتورهايي كه دارا هستند بي‌توقف مي‌چرخند نیز فكر كنيد . نکات کاربردی و مهم در هنگام استفاده از کولرگازی پنجره ای

سايه بانی بر سر كولرها

بدنه فلزي كولر در تابیدن مستقيم آفتاب , گاهي چنان داغ مي‌شود كه حتي لمس كردنش ناممكن است . توقع خنكاي كامل از كولري با اين شرايط , چندان منطقي نيست . پس سايه‌باني براي كولر تعبيه كنيد تا خنك بماند و خنكي بدهد . ضمنا مصرف انرژي كولر با سايه‌بان نیز پايين مي‌آيد .

سايه‌بان كولر‌ها ۲ دسته است ; دسته اولیه كه قيمت بيشتري داراست و به سايه‌بان سنتي مشهور است , هماني است كه از ۴ عدد پايه فلزي و يك سقف برزنتي تشكيل شده‌است . پايه‌ها روي زمين قرار مي‌گيرند و سقف بر رمز كولر گسترده مي‌شود .

دوم اينكه پايه‌هاي فلزي آنان بر مرحله پشت‌بام قرار مي‌گيرد و تدريجاً به عايق ايزوگام آسيب مي‌رساند . بر اين شالوده مدل جديدتري از سايه‌بان‌ها توليد شده كه با پايه‌هايي فلزي روي سقف كولر نصب مي‌شوند . اين پايه‌ها با زاويه ۴۵درجه , به چهار کناره سقف كولر پيچ مي‌شوند و سايه‌بان روي آنان قرار مي‌گيرد .

تولید سایه‌بان برای کولر به گونه‌ای که از تابیدن بی واسطه آفتاب به دور باشد به تلاش آن بسیار کمک خواهد کرد . چهار پایه‌ی کولر را مستقیماً روی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر IT

Share
Published by
مدیر IT
Tags: سرویس کولرسرویس کولر آبیسرویس کولر گازی

Recent Posts

خدمات لوله بازکنی خیابان آذربایجان تهران

محله آذربایجان تهران از خیابان های قدیمی تهران است که مکان های مهمی مثل بیت مقام معظم رهبری و مجلس…

3 سال ago

راهنمای برطرف کردن مشکلات متداول توالت فرنگی

 امروز استفاده از توالت فرنگی بسیار رایج شده است و تقریباً در اکثر منازل موجود می باشد به خاطر پیچیده…

3 سال ago

روشهای در آوردن موبایل از چاه توالت به همراه فیلم آموزشی

 یکی از اتفاقاتی که به سبب حواس پرتی برای بعضی افراد پیش می آید سقوط موبایل در چاه دستشویی می…

3 سال ago

آشنایی با لوله پلیکا و مشخصات و کارکرد آن به همراه ویدیو آموزشی

‌ لوله پلیکا لوله هایی هستند که برای سیستم لوله کشی فاضلاب از آنها استفاده می شود و عده ای…

3 سال ago

شناسایی کاربردی ترین انواع اتصالات لوله فاضلاب

سیستم لوله فاضلاب از قسمت های مهم زیر ساختی هر بنایی می‌باشد، دانستن مدل های مختلف اتصال لوله فاضلاب برگزیدن…

3 سال ago

طریقه استفاده از محلول لوله بازکنی به همراه نکات ایمنی لازم را بدانید

استفاده از محلول لوله بازکنی روشی است که به دلیل سادگی و درد دسترس بودن بیشتر افراد خانم های خانه…

3 سال ago