Categories: تعمیر داکت اسپلیتتعمیر کولرتعمیر کولر گازیسرویس داکت اسپلیتسرویس کولرسرویس کولر گازینصب داکت اسپلیتنصب کولرنصب کولر گازی

نام بردن انواع کولر گازی و توضیح هر یک از اجزای داخل کولر گازی

کولر گازی یکی تولید ها تهویه مطبوع است که امکان سرمایش و گرمایش را داراست و در اشکال و انواع متفاوت تولید و مورد به کار گیری قرار می‌گیرد .

کولر گازی

کولرگازی ها از سیکل تبرید پیروی می نمایند که بزرگترین اجزای آن , کمپرسور , کندانسور , شیر انبساط و اواپراتور است . مبرد فریونی با خصوصیت های یگانه از داخل این سیکل بسته عبور می نماید تا با تبادل حرارتی با محیط , سرمایش و گرمایش فضای کاربری را تامین نماید . تبرید به مراد شرایط مطلوب برای کاهش دمای یک مکان ( یا این که یک ماده ) نسبت به محیط آن صورت می‌گیرد و یا این که انتقال گرما از یک محیط با دمای پائین به یک محیط با دمای فراتر .

گرما از یک محیط با دمای فراتر به یک محیط با دمای پائین تر به خودی خویش انتقال میابد و نیاز به عملیات خاصی نداریم اما در‌صورتی‌که بخواهیم عکس این را فعالیت را انجام دهیم حتما نیاز به کار داریم . در سیستم تبرید تراکمی مقداری گرما در اواپراتور جذب و پاره ای گرما در کندانسور دفع میشود .

سیکل تبرید

تراکم گاز تا دمایی فراتر از دمای تقطیر ( در کمپرسور )
تقطیر نیز فشار و دفع گرما در محیط ( در کندانسور )
خفقان شامل افت فشار و دما ( در شیر انبساط )
تبخیر مایع مبرد به طور نیز دما و نیز فشار و جذب گرما ( در اواپراتور )

وسیله ای که‌این چرخه را درچنین مسیری طی نماید , دستگاه سرد کننده و سیستمی که مواجه با چنین چرخه ای شود , سیستم سرد کنندگی تبرید می نامند . در هر سیستم تبرید هدف گرفتن بیشترین اندازه گرما از مبداء سرد با صرف کمترین کار ممکن ( کمترین مصرف انرژی ) می‌باشد . در هنگام خرید کولرگازی چه نکاتی راباید رعایت کنیم ؟

اجزای سیکل تبرید

کمپرسور :

با مصرف انرژی الکتریکی , گاز مبرد را از اواپراتور مکش می نماید و آن گاه آن را فشرده ساخته و وارد کندانسور میکند . کمپرسور ها با توجه به گنجایش و اقلیم و دسته دستگاه دارای اشکال مختلفی میباشند که در کولر گازی به صورت معمول ار جور روتاری , پیستونی و اسکرال مورد استفاده قرار میگیرد .

کندانسور :

برای دفع گرمای جذب شده در اواپراتور و گرمای حاصل از تراکم مبرد در کمپرسور از کندانسور استفاده می شود .

شیر انبساط :

دستگاهی است که موجب کاهش فشار مبرد مایع و زیر آوردن دمای اشباع مبرد می شود .

اواپراتور :

با جذب گرمای محیط که موجب تبخیر مبرد درداخل آن می شود , منجر می شود حرارت از محیط سرد و از محصول ها جانور در محیط گرفته شود .
گنجایش کولر گازی بر حسب Btu/hr ابلاغ می شود که ( British Thermal Unit ) واحداندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی است . در تعریف هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر به میزان یک رتبه از ۶۰ سکو فارنهایت به ۶۱ سکو فارنهایت برساند .

گونه های کوار گازی

کولر گازی پنجره ای

گروه ای یک تکه است که همگی اجزای سیکل تبرید در آن قرار میگیرد و بخشی از ابتدایی ترین مدل کولرگازی است و چرا‌که نیمی از دستگاه بایستی در محیط باطن و نیمی دیگر در محیط خارج و در جوار هوای آزاد قرار میگیرد و معمولا در محل پنجره نصب می شود , به کولر گازی پنجره ای پر اسم و رسم میباشند . آموزش سرویس کولر گازی و آموزش نحوه شستشوی پنل داخلی در متن زیر

کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پرتابل

ساختمانی کاملاً شبیه کولر گازی پنجره ای داراست , با این تفاوت که قابل حمل بوده و در محل خاصی نصب نمی‌شود . در همگی این کولر ها می بایست هوای کندانسور از روش لوله پلاستیکی نرم به بیرون هدایت شود و موردها استفاده این دستگاه بیشتر در فضاهای کوچک و اتاقکها می‌باشد .

کولر گازی پرتابل گری

کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت یک چرخه تبرید تراکمی را به دو نصیب تقسیم کرده و یک بخش آن در درون محیط ساختمان و دیگری در بیرون از ساختمان و در هوای آزاد نصب می شود . با این کار قسمت پر سرو صدای سیکل یعنی کمپرسور , به خارج از محیط ساختمان منتقل شده و فقط قسمت اواپراتور که وجود آن در باطن محیط اضطراری هست . در داخل قرار می‌گیرد .

اشکال کوار گازی اسپلیت

اسپلیت دیواری ( Wall Mounted )

تنوع ظرفیتی از ۹۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ BTU/h شامل می شوند و در بعضا گونه ها دارنده کمپرسور اینورتر با کمترین میزان مصرف می‌باشند . درین دسته اسپلیت پنل داخلی یا این که به عبارتی اواپراتور بر روی دیوار نصب می شود و به همین علت به اسم اسپلیت دیواری شناخته میگردند .

کولر گازی اسپلیت اجنرا

داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی ( Duct )

در مدل داکت اسپلیت یا این که اسپلیت کانالی , یونیت داخلی در داخل سقف کاذب قرار میگیرد و نیاز به یک سیستم کانال کشی برای توزیع هوای مطبوع است . از مزایای این گونه اسپلیت عدم اشغال فضای دیوار , قابلیت تعبیه کویل آبگرم در یونیت داخلی و کم شدن تعداد کندانسور ها هست .

داکت اسپلیت ( اسپلیت کانالی )

اسپلیت ایستاده ( Standing )

کولر گازی اسپیلت ایستاده دارنده دستگاه داخلی و بیرونی بوده و به طور کامل شبیه اسپیلت ساده میباشد . فقط تفاوت این سیستم با سیستم های دیگر درین است که پباده سازی دستگاه داخلی این سیستم , به خصوص حرفه آن , برای فضاهای بزرگ مثل سالن ها , سازمان جات و مساجد مطلوب بوده و پرتاب باد این دستگاه بیشتر از دستگاههای پیشین میباشد .

اسپلیت ایستاده گری

انوع مختلفی از اسپلیت ایستاده ساخته می شود , در بعضا از گونه های آن خروجی هوا دستگاه از جور کانالی بوده و توزیع هوا بوسیله سیستم کانال هست و در بعضا دیگر کمپرسور هم در درون دستگاه داخلی قرار می‌گیرد و دستگاه بیرونی تنها مشتمل بر کندانسور است .
ظاهراً این دستگاه مشابه یک سردخانه یا این که گنجه مرتفع می‌باشد و به دلیل ظواهر آن و ایستایی آن بر روی زمین آن را اسپلیت ایستاده یا کابینتی می نامند .

اسپلیت سقفی زمینی ( Floor Ceiling )

در اسپلیت سقفی زمینی یونیت داخلی نیز بصورت زمینی کنار دیوار قرار بگیرد و نیز بصورت خوابیده به سقف قابل نصب می‌باشد .
اسپلیت سقفی زمینی

اسپلیت کاستی ( Cassette )

اسپلیت کاستی در داخل سقف کاذب قرار می کیرد و از میانه مکش و از چهار جهت دهش هوا دارااست و معمولا دارنده کاربری تجاری و اداری است و برای مکان هایی دارای ارتفاع سقف بیشتر از حد معمول سرویس کولر آبی مشهد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
مدیر IT

Share
Published by
مدیر IT
Tags: انواع داکت اسپلیتانواع کولر گازیداکت اسپلیتکولر گازینصب کولر گازی

Recent Posts

خدمات لوله بازکنی خیابان آذربایجان تهران

محله آذربایجان تهران از خیابان های قدیمی تهران است که مکان های مهمی مثل بیت مقام معظم رهبری و مجلس…

3 سال ago

راهنمای برطرف کردن مشکلات متداول توالت فرنگی

 امروز استفاده از توالت فرنگی بسیار رایج شده است و تقریباً در اکثر منازل موجود می باشد به خاطر پیچیده…

3 سال ago

روشهای در آوردن موبایل از چاه توالت به همراه فیلم آموزشی

 یکی از اتفاقاتی که به سبب حواس پرتی برای بعضی افراد پیش می آید سقوط موبایل در چاه دستشویی می…

3 سال ago

آشنایی با لوله پلیکا و مشخصات و کارکرد آن به همراه ویدیو آموزشی

‌ لوله پلیکا لوله هایی هستند که برای سیستم لوله کشی فاضلاب از آنها استفاده می شود و عده ای…

3 سال ago

شناسایی کاربردی ترین انواع اتصالات لوله فاضلاب

سیستم لوله فاضلاب از قسمت های مهم زیر ساختی هر بنایی می‌باشد، دانستن مدل های مختلف اتصال لوله فاضلاب برگزیدن…

3 سال ago

طریقه استفاده از محلول لوله بازکنی به همراه نکات ایمنی لازم را بدانید

استفاده از محلول لوله بازکنی روشی است که به دلیل سادگی و درد دسترس بودن بیشتر افراد خانم های خانه…

3 سال ago