تعمیر داکت اسپلیت,  سرویس داکت اسپلیت,  نصب داکت اسپلیت

گرمایش ارزان با داکت اسپلیت / راهنمای خریدی مطمئن و دقیق

اسپلیت یونیت کانالی امروزه یکی متداول‌ترین سیستمهای سرمایش و گرمایش در عالم به حساب میآید . یکی‌از بارزترین ویژگیهای این سیستم , تهویه تمامی فضاها هم زمان و استفاده از گرمایش فوق‌العاده ارزان آن است . این سیستم برای آپارتمانهای مسکونی , اداری , ساختمان بلند , ویلا و … به طور کامل مطلوب هست .

داکت اسپلیت یا اسپلیت یونیت کانالی چیست؟

دستگاه اسپلیت یونیت کانالی از دو قسمت جداازهم هواساز ( Indoor Unit ) و کندانسینگ یونیت ( Outdoor Unit ) تشکیل‌شده که بوسیله دو لوله مسی که وظیفه انتقال مایع مبرد را بر عهده دارا‌هستند به یکدیگر متصل هستند . گرمایش هم از روش کوئل آبگرم پباده سازی شده باطن دستگاه تامین میشود . طریق همت دستگاه به اینگونه است که زمانی که فرمان روشن شدن به دستگاه داده می شود ابتدا کندانسینگ یونیت وارد مدار شده و بعداز یک سری ثانیه که اواپراتور خنک شوید دستگاه هواساز روشن میشود و بعد از مکش هوای درون و فیلتر آن کار سیرکولاسیون داخلی صورت قبول می کند . قابل ذکر است همان طور که از صورت زیر پیداست کار انتقال هوای سردو گرم از روش کانالهای اجرا شده صورت قبول می کند .

عیب یابی داکت اسپلیت آشنایی با تعمیر کولر گازی اسپلیت و انواع این کولر های گازی اسپلیت

گرمایش ارزان با داکت اسپلیت

داکت اسپلیت‌های مجهز به کویل آب‌گرم , براحتی به دستگاه پکیج منزل متصل می شوند و گرمایش منزل را با هزینه‌ زیاد کم برای شما آماده میکنند . ولی کیفیت کویل آبگرم و محصول بکار رفته در آن , انتخاب کننده میزان بهره‌وری دستگاه است .

ویژگی‌های اسپلیت کانالی یا داکت اسپلیت

عدم نیاز به استفاده از تکنسین محافظ
قابلیت نصب دستگاه برای فضاهای پهناور با کاربری متنوع
حذف لوله‌کشی متفرق در کف و سقف
قابلیت و امکان نصب افقی در دستکم دور و بر
جدا برای هر واحد آپارتمانی و در فیض کاهش هزینه‌های محافظت
قابلیت و امکان به کار گیری از سیستم گرمایش با کویل آبگرم
صرفه‌جویی قابل مراعات در مصرف برق و گاز نسبت به بقیه سیستم ها

عیب یابی داکت اسپلیت

روزانه به ویژه در تابستان مشتریان متعددی با مشکلات داکت اسپیلت روبرو میگردند و برای انجام تعمیر داکت اسپلت با ما تماس می‌گیرند ما در اینجا قصد داریم تا مشکلات شایع داکت اسپلیت را با نیز مرور کنیم
داکت اسپلیت باد گرم می‌زند
پرتاب باد داکت اسپیلت کم شده شده‌است
کندانسور داکت اسپیلت صدای متعددی میدهد
از پنل داخلی داکت اسپیلت آب می چکد
فیلتر داکت اسپیلت آلوده شده‌است
پنل خارجی یا این که داخلی داکت اسپیلت برفک زده است
طرز شستشو و خدمت داکت اسپیلت
سرویس و شستشوی داکت اسپلیت مشتمل بر دو مرحله می شود : در سطح نخستین پنل داخلی داکت اسپلیت شستشو و پاک می شود و در تراز دوم پنل خارجی داکت اسپلیت سرویس می شود .

با انجام به موقع سرویس داکت اسپیلت میتوانید از خسارات سنگین وزن به دستگاه که نیاز به تعمیرات داکت اسپیلت با هزینه سنگین داراست خودداری فرمائید .

عیب یابی داکت اسپلیت

شارژ گاز داکت اسپیلت

میزان شارژ گاز داکت اسپیلت بایستی اگر‌چه وقت یکبار قبلی از انکه فقدان آن منجر عیب در دستگاه شود بوسیله یک تعمیرکار یا تکنسین کولر گازی مقدار گیری شود تا در صورت نیاز به آن گاز زده شود .

در حالتی که اندازه شارژ گاز داکت اسپیلت از حد طبیعی کمتر شود سبب می شود
پنل داکت اسپیلت یخ بزند

داکت اسپیلت باد گرم بزند

کمپرسور داکت اسپیلت بسوزد

کمپرسور داکت اسپیلت کار نکند

کندانسور داکت اسپیلت صدای بسیار بدهد .

انواع شارژ گاز داکت اسپیلت

اندازه گازی که داکت اسپیلت زده می شود بستگی به نیاز دستگاه داراست که شارژ گاز تکمیلی انجام می شود و یا این که شارژ گاز بی نقص انجام می شود و قیمت شارژ گاز داکت اسپیلت هم بستگی به میزان گازی که به دستگاه زده می شود داراست . هواساز چیست؟

خوبتر است هر سال هنگام سرویس داکت اسپیلت از سرویسکار داکت اسپیلت بخواهید تا اندازه گاز دستگاه را هم مقدار گیری نماید تا در میانه فصل‌تابستان یا این که فصل‌زمستان نیاز به تعمیرات داکت اسپیلت نداشته باشید .

مزایا و معایب داکت اسپیلت

همان گونه که می‌دانید داکت اسپیلت ها یکی‌از رایج ترین سیستم های تهویه مطبوع در مرحله دنیا می‌باشند . داکت اسپیلت همانند اسپیلت دیواری از یک واحد داخلی به اسم هواساز و یک واحد فرنگی که کندانسور اسم داراست , ساخته شده شده‌است که‌این اسپیلت به وسیله لوله های مسی به یکدیگر متصل می گردند . از مزایای ویژه داکت اسپیلت ها می شود به استعمال از هوای رجوع جهت بالابردن بازده کاری دستگاه و مصرف سوخت کمتر و همینطور هوای جدید که یک کدام از نیاز های حساس هر واحد سوئیت در تمام طول سال می‌باشد وهمچنین اکسیژن کافی را تامین می کند , دانست .

نحوه ی تهویه مطبوع سیستم

سرمایش و گرمایش در داکت اسپیلت ها توسط هواساز با مکش هوای داخلی انجام می پذیرد .
کارایی دستگاه داکت اسپیلت در موقعیت سرمایش دقیقاً شبیه سیستم های اسپیلت یا این که همان کولر های گازی هست .
بدین مضمون‌ که‌این دستگاه ” داکت اسپیلت ” جهت ایجاد سوزوسرما با به کارگیری از عبور از اجزا سیکل مثل کمپرسور , کندانسور , شیر انبساط و اواپراتور و تغییر تحول فاز مبرد هوای عبوری از روی کویل اواپراتور را سرد کرده و آنرا به تهویه شونده تحویل می‌دهد . واضح است که در‌این‌صورت‌ مرجع انرژی دستگاه برق هست . در وضعیت گرمایش نیز دستگاه داکت اسپیلت به یاری کویل درنظرگرفته شده در دستگاه و جریان آب گرم عبوری از باطن کویل هوای عبوری از روی کویل را گرم کرده و آن را به فضای تهویه شونده تحویل می‌دهد . در‌این‌صورت آب گرم عبوری از کویل بوسیله پکیج یا این که موتورخانه تأمین شده و منشا انرژی دستگاه گاز می‌باشد . در‌این حالت دستگاه شبیه فن کویل فعالیت می نماید

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!