دسته‌بندی نشده

شناسایی کاربردی ترین انواع اتصالات لوله فاضلاب

سیستم لوله فاضلاب از قسمت های مهم زیر ساختی هر بنایی می‌باشد، دانستن مدل های مختلف اتصال لوله فاضلاب برگزیدن لوله‌ های خوب و استاندارد به همراه اجرای درست آن ها دوام ساختمان شما را تضمین کرده و از به وجود آمدن خسارت در آینده جلوگیری می کند.

اگر انواع اتصالات لوله کشی فاضلاب را بدانید، می توانید با دانستن اسامی اتصالات لوله فاضلاب کارایی لوله کشی ساختمان را ارتقا دهید و از گرفتگی های آینده پیشگیری کنید.

سنجش اتصالات لوله فاضلاب قدیمی و جدید

اولین دسته از اتصالات لوله فاضلاب، لوله های فلزی و اتصالات آنها بوده اند که مصارف زیادی در صنعت ساختمان سازی دارند. ولی این لوله ها در روش آب بندی مشکلاتی را ایجاد می کردند که باعث شد مهندسان  به فکر طراحی و ساختن لوله ها واتصالات جدید تر و پیشرفته تری باشند.
امروزه اتصالات لوله فاضلاب را از مواد گوناگونی درست می کنند که بتوانند برای سیستم لوله کشی هر ساختمان و منطقه ای، نیاز آن را برطرف سازند. اتصالاتی از جنس پلی اتیلن و پولیکا و غیره مربوط به این گروه از اتصالات می باشند.

لوله های فاضلاب اکثر منازل پس از مدتی استفاده در عملکردشان دچار مشکل و گرفتگی های سطحی و بعضاً شدید می شوند که گاهی، نمی توان به همین سادگی از پس رفع آن ها بر آمد و نیاز است تا مسئله را با افرادی که در این زمینه به صورت حرفه ای تخصص های لازم را گذرانده اند، مطرح کرد.
لوله بازکنی برچسب با اعزام شبانه روزی تکنسین خود به سراسر نقاط پایتخت از جمله لوله بازکنی شمال تهران بدون تعطیلی آماده خدمت رسانی به همه عزیزانی که تمایل به ثبت سفارش به صورت اینترنتی هستند، می باشد که کافیست با این متخصصین در تماس شوید.

نگاهی به انواع اتصالات لوله فاضلاب

به دلیل وسعت زیاد سیستم های لوله کشی هر ساختمانی، به روش‌های گوناگونی امکان لوله کشی دارند و به همین جهت اتصالات مختلفی را به کار می برند. البته در انتخاب این نوع اتصالات، عواملی مثل نوع لوله کشی و جنس لوله و موارد بیشتر دیگری وجود دارد که مؤثرند.

اکثراً انواع اتصالات لوله فاضلاب از نوع پوش فیت و چسبی هستند که برای آشنایی با انواع لوله فاضلاب به نوشته مربوطه در سایت برچسب رجوع کنید و یا در صورت گرفتگی، سریعاً با یکی از تکنسین های آن جهت بازدید از لوله مسدود شده هماهنگ نمایید.
برای ثبت درخواست لوله بازکنی شما نیاز دارید تا سرویس درخواستی خود را به همراه منطقه ای که در آن سکونت دارید، همانند لوله بازکنی شهران سرچ نمایید و با یک تماس این فرصت طلایی برخورداری از خدمات با کیفیت و قیمت مناسب سایت برچسب را از دست ندهید.

در بقیه مطلب با شناخت انواع اتصالات لوله فاضلاب و کارکرد آن ها دانستنی های زیادی را به دست می آورید که حتما در طول زندگی روز مره به دردتان خواهد خورد.

سیفون ها؛ یکی از اتصالات لوله فاضلاب

همین سیفون و مدل های آن از اتصالات لوله فاضلاب به حساب می‌آیند که درسیستم لوله کشی فاضلاب نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.
سیفون های پرمصرف در سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان اکثرا از نوع پی و اس هستند و همچنین سیفون های دیگری هم وجود دارند که مصرف کمی در ساختمان دارند.

اتصالات انواع زانویی ها 

این اتصالات در مسیر لوله ها برای اینکه جهت را عوض کنند، استفاده می شوند و در اتصالات لوله فاضلاب تاثیر بسزایی دارند.
اتصالات زانویی از طریق عملکردی که دارند به مدلهای زیر قسمت می‌شوند:

  1. زانویی۹۰ درجه که قائم یا چپقی هم گفته می‌شود: عوض کردن راه لوله ها به مقدار ۹۰ درجه
  2. زانویی ۴۵ درجه: عوض کردن مسیر لوله به مقدار ۴۵ درجه
  3. زانویی تبدیل: عوض کردن مسیر لوله با ضخامت های گوناگون

ایجاد گرفتگی در اتصالات زانویی ۴۵ درجه نسبت به زانوی ۹۰ درجه خیلی کمتر است؛ به همین خاطر پیشنهاد می شود در اتصالات لوله فاضلاب از زانویی ۴۵ درجه استفاده کنید.
اگر با هر مدل گرفتگی و مسدود شدن لوله های فاضلاب روبه رو شدید، با رفتن به سایت برچسب به راحتی می‌توانید مشکل را از بین ببرید.

سه راهی ها

از کاربردی ترین اتصالات لوله فاضلاب سه راهی ها هستند که مدل های گوناگونی دارند و در انشعاب گیری به کار می روند.
از این سه راهی ها برای تبدیل هم استفاده می شود که لوله های بزرگ را به کوچک و لوله های فاضلاب کوچک را به بزرگتر متصل می کند که هر کدام از آنها زاویه های گوناگونی را دارند.

اتصالات لوله فاضلاب از نوع بوشن

گاهی اوقات لوله های فاضلاب لازم است که بدون حرارت دیدن به همدیگر وصل شوند که در این حالت از بوشن در سایزهای مختلف استفاده می شود. بوشن یک تکه لوله است که در دو سر آن مادگی وجود دارد که لوله های فاضلاب، بدون نیاز به حرارت در دو طرف آن متصل می شوند.

یکی دیگر از اتصالات لوله فاضلاب همین بوشن می باشد که در ترمیم لوله فاضلاب هم کاربرد دارد.

مطالب کلیدی در موقع خرید و اجرای اتصالات لوله فاضلاب

  • با یک لوله کش ماهر مشورت کرده و بعداً خرید نمایید زیرا آنها به شما کمک می‌کنند تا جنس با کیفیتی از اتصالات را خریداری کنید.
  • اتصالاتی که جنس بدی دارند را به خاطر پایین آمدن قیمت تان هرگز نخرید چونکه مصرف اتصالات خوب و قابل اعتماد باعث می شود که از پرداخت هزینه‌های بالای تعمیرات و بازسازی در امان باشید.
  • از فروشگاه های شناخته شده خریدی قابل اعتماد و کارا داشته باشید.
  • برای استحکام بیشتر اتصالات لوله فاضلاب یک سیم خوب و یا یک بست را به کار برید.
  • در اتصالات لوله پلیکا، چسب های ویژه و با قدرتی را به کار ببرید.
    این لوله ها و اتصالات آنها در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرند که نور مستقیم خرابی و پوسیدگی آنها را به دنبال دارد.
  • تلاش کنید که لوله کشی فاضلاب در فصل زمستان صورت نگیرد تا باعث ترکیدگی و یا یخ زدن لوله ها شود.

با رعایت نکات بالا؛ می توانید سیستم لوله کشی با کیفیت و استانداردهمراه با بهترین اتصالات لوله فاضلاب را برای ساختمان خود راه اندازی کنید تا حتی الامکان از هزینه های اضافی و سنگین تعمیرات، نشتی لوله ها، ترکیدگی و گرفتگی لوله ها جلوگیری شود.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!