تاسیسات,  تخلیه و لایروبی و حفر چاه,  تشخیص ترکیدگی لوله

روش های نصب شیرآلات و اتصالات پلی اتیلن

نصب شیرآلات و اتصالات پلی اتیلن

در‌صورتی‌که اتصال شیرآلاتی که برای نصب درخط لوله پلی اتیلن درنظر گرفته شده از مدل فلنجی باشد نصب این مدل شیرآلات عیناً مانند نصب شیرآلات در خطوط لوله پلی اتیلن فشار کار کشته میباشد . در صورتیکه که اتصال این شیرالات از متاع دیگری باشد در آن شکل می بضاعت و توان از تبدیل پلی اتیلن استعمال کرد . قطعات فلنج دار و دیگر اتصالات پلی اتیلن در بخش بقیه اتصالات شرح داده شده‌است .

لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهرانسر غرب تهران شبانه روزی

پشت بندها و مهارهای بتنی

پشت بندها و مهارهای بتنی خطوط لوله پلی اتیلن فشاری , مانند پشت بندهای دیگر خطوط لوله فشاری نظیر فلزی و جی ار پی است که در بخش نکات مشترک لوله گذاری و بقیه قسمت های این شرکت به تفکیک آگهی شده‌است . تعمیر و نصب فلاش تانک آریاشهر غرب تهران

خاکریزی اولیه روی لوله پلی اتیلن اجراشده:

گذشته از آنکه تست هیدرواستاتیک خطوط لوله پلی اتیلن اجرا شده ابتدا شود , اضطراری است حریم و روی لوله پلی اتیلن با خاک سرندی مطلوب و یا این که ماسه بادی مالامال شده و متراکم یا این که غرقاب گردد , تا خط لوله پلی اتیلن در جای خویش اثبات شده و بر اثر فشار داخلی ضمن انجام آزمایشات , از جای خویش جنبش نخورد . زیرا هنگام تست هیدرواستاتیک خط لوله پلی اتیلن ضروریست که تمام اتصالات پلی اتیلن وشیرآلات و متعلقات قابل رؤیت باشند تا در شکل نشت آب از آن بتوان محل نشت را به سادگی پیدا کرد . لذا خاکریزی گذشته از انجام تست هیدرواستاتیک می بایست طوری صورت بپذیرد که اتصالات و شیرآلات قابل رؤیت باشند . این خاکریزی مقدماتی می‌باشد . . پیمانکار مکلف است گذشته از انجام خاکریزی مقدماتی , محل تمام اتصالات و شیرآلات را به ناظر اعلام نماید تا مهندس ناظر با در حیث تصاحب کردن آن , محل هایی از خط لوله پلی اتیلن را که اذن میدهد تحت پوشش خاکریزی مقدماتی قرار گیرند , انتخاب کرده و به پیمانکار بیان نماید . ناظر محل خاکریزی را طوری انتخاب می نماید , که لوله پلی اتیلن تحت خاکریزی مقدماتی قرار گیرد , اما اتصالات آن خارج خاکریزی مقدماتی باشد . در خاکریزی مقدماتی , اضطراری است نکات مرتبط با مدل بسترسازی که برای خط لوله پلی اتیلن رقم خورده شده‌است , رعایت گردد . خاکریزی مقدماتی تا آنجا که با لوله پلی اتیلن در تماس است , می بایست با خاک سرند شده و یا این که ماسه بادی از هر طرف لوله ۳۰ سانتیمتر صورت بپذیرد . سایر خاکریزی هم می بایست مطابق خصوصیات طرح صورت بپذیرد . خاکریزی می بایست حریم لوله پلی اتیلن را مالامال کرده و در یکسری لایه ۲۰ به صورت یکنواخت صورت بپذیرد و بعد از ریزش هر سطح خاک کمپکت شود .

تمیز نمودن خطوط لوله پلی اتیلن:

شستشوی سراسری خط لوله پلی اتیلن می بایست بعد از اتمام تست ها با آب منزه دارنده کلر با غلظت تزریق به آب‌آشامیدنی ضدعفونی شود . برای این کاراز آب قابل شرب شهری ( با در دست گرفتن و تهیه میزان کلر آن ) استعمال میشود . میزان کلر آب زمینه استعمال برای شستشوی لوله پلی اتیلن می بایست سه گرم در مترمکعب بوده , و از اندازه یک گرم در مترمکعب کمتر نشود . ضمناً با اعتنا بوجود آب با غلظت مضاعف کلر در خط ضدعفونی شده , شستشوی خط لوله پلی اتیلن چه بسا الامکان فورا و حداکثر ظرف دوران ۲۴ ساعت بعد از اتمام تست ها و ضدعفونی نمودن خط لوله انجام پذیرد . شستشوی سراسری خطوط لوله پلی اتیلن قادر است با ضدعفونی نمودن خط ادغام شود . لذا بعد از اتمام فرآیند ضدعفونی کردن خطوط لوله پلی اتیلن و کانال های آبرسانی , میتوان با اضافه کردن آب با غلظت کلر مضاعف ناچیز و یا این که سوای کلر , غلظت کلر را در آب مصرفی برای ضدعفونی نمودن خطوط لوله پلی اتیلن کمتر کرده و به ندرت به خطوط و کانال های در مشت افتتاح ساماندهی نمود . در این‌حالت , از صدمات احتمالی وارده به محفظه زیست ناشی از تخلیه آب با غلظت کلر مضاعف دوری می شود اما می بایست اعتنا کافی نمود که تزریق آب با غلظت کلر خیلی مضاعف به خطوط در چنگ افتتاح , مضاعف تدریجی انجام یافته و از وارد وارد شدن شوک ناگهانی به آنان دوری شود .

لوله بازکنی خیابان سهروردی شبانه روزی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!