لوله بازکنی

آشنایی با انواع فنر لوله بازکنی که شامل فنر دستی و اختصاصی و طرز کار با انها

لوله استفاده از فنر برای لوله بازکنی در تهران و کرج بیشتراز سه دهه قدمت دارد .

فنر لوله بازکنی در دو نوع به بازار عرضه می شود :

– فنر دستی لوله بازکنی

– فنر اختصاصی دستگاه لوله بازکنی

فنر لوله بازکنی با دستگاه لوله بازکنی

استفاده از دستگاه لوله بازکنی با فنر , روش تضمینی و رایج برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب و سرویس بهداشتی میباشد , دستگاه لوله بازکنی با فنر شامل دوقسمت فنر و دستگاه نیروی محرکه ی الکتریکی است .

دستگاه نیرو محرکه الکتریکی تامین کننده ی انرژی چرخش و ارتعاش فنر هست .

کار لوله بازکنی بوسیله فنر انجام می شود و می بایست نیروی کافی برای ارتعاش و چرخش ان تامین شود تا کلیه گرفتگی را از بین بردارد .

فنر هایی که منحصر دستگاه لوله بازکنی با فنر ایجاد می شود خصوصیت های منحصر به شخصی دارا‌هستند که فنر را از محصول فولاد می‌سازند تا فنر علاوه بر انعطاف پذیری بالا از مقاومت بالایی در قبال کشش و ارتعاش بوسیله دستگاه لوله بازکنی بافنر برخوردار باشد . لوله بازکنی جاده آبعلی شبانه روزی

فنر های دستگاه لوله بازکنی قادرند در لوله های طویل و مملو از پیچ و خم سوای اتلاف انرژی ارتعاش کنند .

راز فنر هایی برای دستگاه لوله بازکنی با فنر استفاده می گردند که می‌توانند هرگونه گرفتگی را از دربین بردارند .

انواع مرسوم سر فنر های دستگاه لوله بازکنی با فنر

سر فنر چاقویی ( مخصوص برش دادن و تکه تکه کردن الیاف و یا این که پارچ درون لوله فاضلاب و دستشویی )
سر فنر چاقویی قوی ( از مقاومت بالاتری نسبت به راز فنر چاقویی بر خوردار است )
سر فنر نیزه ای ( کاربرد برای فرو رفتن و شکستن اجسام طاقت فرسا و ماسه محکم شده )
سر فنر اسیدی ضد خوردگی ( کاربرد برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب و دستشویی دربردارنده مواد جامد و مایع اسیدی )
سر فنر ریشه بر ( برای از برش دادن الیاف ریشه دار )
سر فنر میله فنری ( دارنده دو رابط برای اتصال فنر ها )
سر فنر الماسی ( دشوار ترین و سفت ترین راز فنر دستگاه لوله بازکنی با فنر که بیشتر برای خرد کردن ثواب و تکه سنگ به کار می‌رود )
سر فنر ابزار گیر ( برای اتصال به ابزار و فنر های شکسته داخل لوله )
سر فنر کوزه ای ( از در میان بردن جرم و رسوب )
سر فنر برسی ( برای ازبین بردن رسوبات و چربی های باطن لوله فاضلاب و سرویس بهداشتی )

اما این راز فنر ها گذشته از استفاده بایستی بوسیله لوله بازکن تایید شوند تا در واقع حتمی این راز فنر ها را به کار گرفت .

فنر را از داخل دستگاه لوله بازکنی عبور می دهند و هنگامی که دیگر به فشار دست در سمت جلو نرفت کلید راست گرد دستگاه لوله بازکنی با فنر را می زنند این کار سبب می شود فنر جلو خیس رفته و ایراد گرفتگی را حل نماید .

پیش می اید که زمانی لوله بازکن با دست فنر را خارج می‌کشد فنر درون لوله گیر کرده‌با‌شد درین مواقع تجربه لوله بازکن به کارش می اید و با مقداری شکیبایی چندبار کلید دستگاه لوله بازکنی با فنر را چپ گرد و راستگرد می کندتا به راحتی ان را از لوله فاضلاب و سرویس بهداشتی بیرون شود . رفع رطوبت خرمدشت کرج

فنر دستی لوله بازکنی

همانگونه که می‌دانید فنر به دلیل خواص و خصوصیت های بی نظیری که داراست علاوه بر فنر های برای دستگاه لوله بازکنی با فنر ساخت می گردند فنر هایی اختصاصی رفع گرفتگی به طور دستی به بازار عرضه می گردند .

لوله بازکنی با فنر دستی روشی مطلوب برای رفع گرفتگی های ضعیف لوله فاضلاب و سرویس بهداشتی می‌باشد , همینطور فنر لوله بازکنی دستی را می توان برای هل دادن و بیرون کردن اشیا جامد داخل لوله فاضلاب و دستشویی هم استفاده کرد , لوله بازکنی با فنر دستی پرکاربردترین روش لوله بازکنی دستی است .

روش لوله بازکنی با فنر جایگزینی مطلوب به جای استفاده از محلول ها و لوله بازکن های شیمیایی است تا افرادی که همت می نمایند که خودشان به رفع گرفتگی لوله فاضلاب و دستشویی بپردازند .

عوارض اولویت و ارجعیت فنر لوله بازکنی دستی نسبت به مواد شیمایی رفع گرفتگی لوله فاضلاب و سرویس بهداشتی :

مقرون به صرفه تر

بدون ایجاد کوچکترین اسیب و پوسیدگی داخل لوله فاضلاب و سرویس بهداشتی
محلول های شیمیایی با تولید عکس العمل سبب ساز بیرون شدن بخارات سمی از درون لوله فاضلاب میگردند
فنر لوله بازکنی دستی از کالا فولاد و در زمان های گوناگون در بازار یافت می شود
برای این که از فنر لوله بازکنی دستی استفاده نمایید باید نکات و مواقعی را مورد علاقه داشته باشید تا به مشکلاتی که به ان اشاره می‌کنیم دچار نشوید .

لوله بازکنی با دستگاه فنر

روش کار لوله بازکنی با فنر دستی

در مواقع گرفتگی ضعیف رمز فنر را تا رسیدن به محل گرفتگی داخل لوله فاضلاب و سرویس بهداشتی هل دهید و بعد به وسیله مدل ان اقدام به چرخاندن و ارتعاش فنر در باطن لوله فاضلاب و سرویس بهداشتی نمائید . لوله بازکنی توالت فرنگی آتشگاه اصفهان شبانه روزی

در بعضا موردها می‌توانید برای تسریع در فرآیند رفع گرفتگی فنر را در داخل لوله فاضلاب و سرویس بهداشتی هل و سپس بیرون بکشید .

نکته ای که بایستی در روش لوله بازکنی با فنر دستی به ان توجه کرد این است که نباید در گرفتگی هایی که شدید می باشند از ان به کارگیری کرد به این دلیل که که‌این کار باعث می شود تا فنر در زانویی لوله ( بیشترین محل گرفتگی های فاضلاب و دستشویی ) و یا این که محل گرفتگی گیر نماید زیرا شما نمی توانید انرژی مساوی دستگاه لوله بازکنی بافنر وارد فرمائید تا فنر با چرخش معکوس در راستای خارج لوله فاضلاب و دستشویی کشیده شود .

در‌صورتی‌که که از طریق لوله بازکنی با فنر دستی استعمال میکنید در صورتی‌که فنر دستی داخل لوله فاضلاب و یا این که سرویس بهداشتی گیر کرد از کشیدن و هرگونه فعالیت بیهوده خویش داری نمائید درچنین مواقعی متخصصین خبره و کارشناس گروه کاری یاسان فوری در محل حاضر میگردند و فنر را از قسمت دسته خارج کرده و به دستگاه لوله بازکنی با فنر وصل می نمایند , پاره ای که فنر ( دستی ) بوسیله دستگاه لوله بازکنی با فنر به عقب چرخانده شود از داخل لوله بیرون می شود .

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
لوله

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!