تعمیر داکت اسپلیت,  تعمیر کولر,  تعمیر کولر گازی,  سرویس داکت اسپلیت,  سرویس کولر,  سرویس کولر گازی,  نصب داکت اسپلیت,  نصب کولر,  نصب کولر گازی

نام بردن انواع کولر گازی و توضیح هر یک از اجزای داخل کولر گازی

کولر گازی یکی تولید ها تهویه مطبوع است که امکان سرمایش و گرمایش را داراست و در اشکال و انواع متفاوت تولید و مورد به کار گیری قرار می‌گیرد .

کولر گازی

کولرگازی ها از سیکل تبرید پیروی می نمایند که بزرگترین اجزای آن , کمپرسور , کندانسور , شیر انبساط و اواپراتور است . مبرد فریونی با خصوصیت های یگانه از داخل این سیکل بسته عبور می نماید تا با تبادل حرارتی با محیط , سرمایش و گرمایش فضای کاربری را تامین نماید . تبرید به مراد شرایط مطلوب برای کاهش دمای یک مکان ( یا این که یک ماده ) نسبت به محیط آن صورت می‌گیرد و یا این که انتقال گرما از یک محیط با دمای پائین به یک محیط با دمای فراتر .

گرما از یک محیط با دمای فراتر به یک محیط با دمای پائین تر به خودی خویش انتقال میابد و نیاز به عملیات خاصی نداریم اما در‌صورتی‌که بخواهیم عکس این را فعالیت را انجام دهیم حتما نیاز به کار داریم . در سیستم تبرید تراکمی مقداری گرما در اواپراتور جذب و پاره ای گرما در کندانسور دفع میشود .

سیکل تبرید

تراکم گاز تا دمایی فراتر از دمای تقطیر ( در کمپرسور )
تقطیر نیز فشار و دفع گرما در محیط ( در کندانسور )
خفقان شامل افت فشار و دما ( در شیر انبساط )
تبخیر مایع مبرد به طور نیز دما و نیز فشار و جذب گرما ( در اواپراتور )

وسیله ای که‌این چرخه را درچنین مسیری طی نماید , دستگاه سرد کننده و سیستمی که مواجه با چنین چرخه ای شود , سیستم سرد کنندگی تبرید می نامند . در هر سیستم تبرید هدف گرفتن بیشترین اندازه گرما از مبداء سرد با صرف کمترین کار ممکن ( کمترین مصرف انرژی ) می‌باشد . در هنگام خرید کولرگازی چه نکاتی راباید رعایت کنیم ؟

اجزای سیکل تبرید

کمپرسور :

با مصرف انرژی الکتریکی , گاز مبرد را از اواپراتور مکش می نماید و آن گاه آن را فشرده ساخته و وارد کندانسور میکند . کمپرسور ها با توجه به گنجایش و اقلیم و دسته دستگاه دارای اشکال مختلفی میباشند که در کولر گازی به صورت معمول ار جور روتاری , پیستونی و اسکرال مورد استفاده قرار میگیرد .

کندانسور :

برای دفع گرمای جذب شده در اواپراتور و گرمای حاصل از تراکم مبرد در کمپرسور از کندانسور استفاده می شود .

شیر انبساط :

دستگاهی است که موجب کاهش فشار مبرد مایع و زیر آوردن دمای اشباع مبرد می شود .

اواپراتور :

با جذب گرمای محیط که موجب تبخیر مبرد درداخل آن می شود , منجر می شود حرارت از محیط سرد و از محصول ها جانور در محیط گرفته شود .
گنجایش کولر گازی بر حسب Btu/hr ابلاغ می شود که ( British Thermal Unit ) واحداندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی است . در تعریف هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر به میزان یک رتبه از ۶۰ سکو فارنهایت به ۶۱ سکو فارنهایت برساند .

گونه های کوار گازی

کولر گازی پنجره ای

گروه ای یک تکه است که همگی اجزای سیکل تبرید در آن قرار میگیرد و بخشی از ابتدایی ترین مدل کولرگازی است و چرا‌که نیمی از دستگاه بایستی در محیط باطن و نیمی دیگر در محیط خارج و در جوار هوای آزاد قرار میگیرد و معمولا در محل پنجره نصب می شود , به کولر گازی پنجره ای پر اسم و رسم میباشند . آموزش سرویس کولر گازی و آموزش نحوه شستشوی پنل داخلی در متن زیر

کولر گازی پنجره ای

کولر گازی پرتابل

ساختمانی کاملاً شبیه کولر گازی پنجره ای داراست , با این تفاوت که قابل حمل بوده و در محل خاصی نصب نمی‌شود . در همگی این کولر ها می بایست هوای کندانسور از روش لوله پلاستیکی نرم به بیرون هدایت شود و موردها استفاده این دستگاه بیشتر در فضاهای کوچک و اتاقکها می‌باشد .

کولر گازی پرتابل گری

کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت یک چرخه تبرید تراکمی را به دو نصیب تقسیم کرده و یک بخش آن در درون محیط ساختمان و دیگری در بیرون از ساختمان و در هوای آزاد نصب می شود . با این کار قسمت پر سرو صدای سیکل یعنی کمپرسور , به خارج از محیط ساختمان منتقل شده و فقط قسمت اواپراتور که وجود آن در باطن محیط اضطراری هست . در داخل قرار می‌گیرد .

اشکال کوار گازی اسپلیت

اسپلیت دیواری ( Wall Mounted )

تنوع ظرفیتی از ۹۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ BTU/h شامل می شوند و در بعضا گونه ها دارنده کمپرسور اینورتر با کمترین میزان مصرف می‌باشند . درین دسته اسپلیت پنل داخلی یا این که به عبارتی اواپراتور بر روی دیوار نصب می شود و به همین علت به اسم اسپلیت دیواری شناخته میگردند .

کولر گازی اسپلیت اجنرا

داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی ( Duct )

در مدل داکت اسپلیت یا این که اسپلیت کانالی , یونیت داخلی در داخل سقف کاذب قرار میگیرد و نیاز به یک سیستم کانال کشی برای توزیع هوای مطبوع است . از مزایای این گونه اسپلیت عدم اشغال فضای دیوار , قابلیت تعبیه کویل آبگرم در یونیت داخلی و کم شدن تعداد کندانسور ها هست .

داکت اسپلیت ( اسپلیت کانالی )

اسپلیت ایستاده ( Standing )

کولر گازی اسپیلت ایستاده دارنده دستگاه داخلی و بیرونی بوده و به طور کامل شبیه اسپیلت ساده میباشد . فقط تفاوت این سیستم با سیستم های دیگر درین است که پباده سازی دستگاه داخلی این سیستم , به خصوص حرفه آن , برای فضاهای بزرگ مثل سالن ها , سازمان جات و مساجد مطلوب بوده و پرتاب باد این دستگاه بیشتر از دستگاههای پیشین میباشد .

اسپلیت ایستاده گری

انوع مختلفی از اسپلیت ایستاده ساخته می شود , در بعضا از گونه های آن خروجی هوا دستگاه از جور کانالی بوده و توزیع هوا بوسیله سیستم کانال هست و در بعضا دیگر کمپرسور هم در درون دستگاه داخلی قرار می‌گیرد و دستگاه بیرونی تنها مشتمل بر کندانسور است .
ظاهراً این دستگاه مشابه یک سردخانه یا این که گنجه مرتفع می‌باشد و به دلیل ظواهر آن و ایستایی آن بر روی زمین آن را اسپلیت ایستاده یا کابینتی می نامند .

اسپلیت سقفی زمینی ( Floor Ceiling )

در اسپلیت سقفی زمینی یونیت داخلی نیز بصورت زمینی کنار دیوار قرار بگیرد و نیز بصورت خوابیده به سقف قابل نصب می‌باشد .
اسپلیت سقفی زمینی

اسپلیت کاستی ( Cassette )

اسپلیت کاستی در داخل سقف کاذب قرار می کیرد و از میانه مکش و از چهار جهت دهش هوا دارااست و معمولا دارنده کاربری تجاری و اداری است و برای مکان هایی دارای ارتفاع سقف بیشتر از حد معمول سرویس کولر آبی مشهد

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!