لوله بازکنی

نکات ایمنی و مهم در هنگام استفاده از اسید لوله بازکنی

محلول لوله بازکنی

از محلول چاه بازکنی برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی استفاده می شود که در سریعترین زمان می‌تواند گرفتگی سینک ظرفشویی را برطرف کند اما این محلول زمانی کارآمد می باشد که گرفتگی سینک فقط به خاطر اشباع شدن چربی ها در لوله باشد ولی قادر به بازکردن گرفتگی های سخت نمی باشد.

در هنگام استفاده از محلول لوله بازکن باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد. البته امروزه از محلول های لوله بازکن شیمیایی استفاده نمی شود و بیشتر از ابزار های چاه بازکنی مثل فنر، دستگاه لوله بازکنی و… می باشد.

همچنین استفاده از انواع محلول لوله بازکن خانگی مثل استفاده از جوش شیرین یا استفاده از سرکه و لیمو و نمک و… نیز می توان انواع گرفتگی های لوله های فاضلابرا برطرف کرد. به جز مواردی که گرفتگی لوله های فاضلاب بر اثر موادی مثل سیمان، قیر و … نمی توان از این محلول ها استفاده کرد و باید از روش های دیگر مثل استفاده از دستگاه لوله بازکنی و تراکم هوا استفاده کرد.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از محلول لوله بازکن شیمیایی

محلول های لوله بازکن که در بازار موجود می باشند بسته به نوع آنها دستورالعمل استفاده از آن را به صورت برچسب بر روی بدنه زده اند که می توانید هر محصول را با توجه به تعاملی که روی آن نوشته شده است استفاده کنید. دقت داشته باشید که بعد از ریختن محلول لوله باز کن در مجرای فاضلاب خط بعد از مدت زمانی که بر روی دستورالعمل نوشته شده شیر آب را باز کنید چرا که اگر محلول بیش از حد در لوله ها باقی بماند باعث پوسیدگی و خوردگی لوله های پلاستیکی و فلزی می شود. لوله بازکنی گرگان

اگر لوله بازکن به صورت جامد می باشد بعد از ریختن آن در داخل دریچه فاضلاب آب را به صورت قطره ای بر روی آن باز کنید تا بر اثر تماس با آب لوله بازکن وارد مجرای فاضلاب شود و حل گردد. حتما در هنگام استفاده از این مواد شیمیایی دستکش به دست داشته باشید و از ماسک استفاده کنید. طرز استفاده همه محلول های شیمیایی را بر روی آن نوشته شده است، که می توانید با توجه به نکاتی که بر روی آن نوشته شده است، اقدامات لازم را انجام دهید.

خطرات محلول لوله بازکن

محلول های لوله بازکن به شدت خاصیت قلیایی دارند که اغلب در ظرف های پلاستیکی قرمز رنگ نگهداری می‌شوند و کودکان این محلول ها را با انواع نوشیدنی های خوراکی اشتباه گرفته و متاسفانه شاهد مسمومیت کودکان بر اثر خوردن محلولهای لوله بازکن بوده ایم. بنابراین توصیه می شود این محلول ها را حتما دور از دسترس اطفال قرار دهید.

معرفی اسید لوله بازکنی

انجام به روش هایی که برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب از آن استفاده می شود استفاده از اسید لوله باز کنی می باشد که این ماده شیمیایی را میتوانید به راحتی از بازار تهیه کنید و با توجه به نوع گرفتگی و محلی که لوله آن گرفته است می توانید از این اسید لوله بازکن استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از اسید لوله بازکنی بسیار مضر و خطرناک می باشد به همین دلیل در هنگام استفاده از این ماده شیمیایی حتما نکات ایمنی را رعایت کنید و در صورتی که کوچکترین تماسی با این ماده پیدا کردید بلافاصله محل را با آب سرد شستشو دهید و به پزشک مراجعه کنید.

کاربرد اسید لوله بازکنی

اگر دیواره های لوله جرم زیادی گرفته باشد و آب نتواند به راحتی از آن عبور کند برای برطرف کردن این نوع گرفتگی ها که بر اثر انباشته شدن چربی های حاصل از مواد غذایی به وجود آمده است می‌توانید از اسید چاه بازکنی استفاده کنید. قدرت بالای این اسید در خورندگی مواد به گونه ای است که می تواند جرم و لایه های چربی که در جداره‌های لوله تشکیل شده است و مانع از عبور آب می شود را خورده و مسیر عبور آب را باز کند.

سوختگی با اسید لوله بازکنی و روش درمان آن

اگرچه اسید های چاه بازکنی کاربرد زیادی در رفع گرفتگی لوله های فاضلاب دارند اما استفاده از آنها خطرات و مضراتی نیز دارد که از جمله آنها سوختگی با اسید لوله بازکنی می باشد. به همین دلیل در هنگام استفاده از اسید لوله باز کنی باید دقت و احتیاط زیادی داشت. در هنگام استفاده از اسید حتماً از دستکش و ماسک استفاده کنید.

همچنین در فضاهای بسته به هیچ عنوان از این اسید استفاده نکنید و حتما در و پنجره ها را باز بگذارید چرا که در هنگام استفاده از اسید لوله بازکنی گازی که متصاعد می‌شود نه تنها برای تنفس که برای پوست نیز مشکل آفرین است.

نکات ایمنی و مهم در هنگام استفاده از اسید لوله بازکنی

  • در هنگام خرید اسید لوله بازکنی حتما به جنس لوله های منزل خود دقت کنید، اگر جنس لوله ها از جنس پلیکا بود به هیچ عنوان از اسید چاه بازکنی جهت رفع گرفتگی لوله استفاده نکنید.
  • در هنگام استفاده از اسید لوله باز کنی از ماسک، عینک و دستکش استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان اسید چاه بازکنی را با قدرت بالا استفاده نکنید، چرا که عوارض آن چند برابر شده و نه تنها برای سلامت انسان که حتی برای لوله ها نیز مضر می‌باشد چرا که سبب پوسیدگی و ترکیدگی لوله ها می گردد پس حتما آن را به وسیله آب رقیق کنید و سپس استفاده کنید.
  • هرگز اسید لوله بازکن را در دسترس کودکان قرار ندهید.

باز کردن لوله با استفاده از اسید لوله بازکنی

برای برطرف کردن گرفتگی چاه حمام با استفاده از اسید لوله باز کنی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا آب جوش را با فشار زیاد باز کرده و سعی کنید با پمپ کردن مسیر عبور آب را باز کنید.
  2. اگر چربی های زیادی در اداره و اطراف لوله قرار گرفته شده باشد از محلول اسیدکلریدریک ۱۰ درصد استفاده کنید تا با زدودن و از بین بردن این چربیها سبب باز شدن گرفتگی چاه حمام شود.

 

از چه اسیدی برای چه لوله ای استفاده شود؟

در هنگام تهیه اسید لوله بازکنی به جنس لوله ها دقت کنید چنانچه که جنس لوله های فاضلاب از خود نباشد حتما باید از اسید رقیق برای باز کردن گرفتگی آن استفاده کنید. اما اگر جنس لوله ها از پولیکا باشد، هرگز نباید از اسید لوله بازکنی برای رفع گرفتگی آنها استفاده کنید، چرا که اسید خاصیت خورندگی بالایی دارد و جنس پولیکا در برابر خورده شدن مقاوم نیست.

نحوه ی استفاده از اسید لوله بازکنی


در هنگامی که از اسید چاه بازکنی برای رفع گرفتگی این نوع لوله ها استفاده می کنید سبب سوراخ شدن و نازک شدن آنها می‌شود که در نتیجه موجب نشتی در لوله های فاضلاب می گردد. البته امروزه برای رفع گرفتگی لوله های پولیکا و زدودن چربی های جمع شده در جداره و اطراف لوله ها مواد شیمیایی مخصوصی به بازار آمده است که می توانید برای حل این مشکل از آنها استفاده کنید.

لوله بازکنی و تخلیه چاه نازی آباد جنوب تهران فوری


دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
لوله کش

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!