تاسیسات,  لوله کشی آب و نصب شیرآلات

بررسی تاسیسات لوله کشی ساختمان و مزایای لوله کشی استاندارد و اصولی

یکی مشکلاتی رایجی که شاید در تاسیسات ساختمان فیس دهد خلل در لوله کشی ساختمان است . این فساد ها و مشکلات از قبیل پارگی لوله , از کار افتادن موتورخانه , چیلر , پکیج , شوفاژ و… هست .

لوله کشی ساختمان

درین مواقع بایستی هر چه زودتر دست به کار شد و به تعمیر آن ها پرداخت تا ضرر و زیان بیشتری وارد نکند . در واقع به جز هزینه‌های مالی , چیزی که بیشتر آزار دهنده است اقداماتی است که بایستی حتما صورت پذیرد تا بتواند ایراد مهم را حل کرد . می بایست عملیاتی مثل کنده کاری , تجدید بنا در محل هایی نظیر سرویس های بهداشتی , آشپزخانه ها , محل عبور لوله ها و …انجام گیرد تا مشکل بزرگ تر نشود و خرابی ها به دیوار و سقف همسایه سرایت نکند و ترمیم آنها هزینه و وقت کمتری را بگیرد .

اصولی که در تاسیسات لوله کشی استاندارد می بایست رعایت کرد :

لوله کشی و سرویس  اسباب بهداشتی می بایست به گونه ای باشد که آب خروجی به میزان و با فشار کافی تامین شود .
سیستم های گرمایشی مثل آبگرمکن ها و سیستم های ذخیره سازی می بایست طوری پباده سازی و نصب شوند که از هر مدل انفجار ناشی از ارتقاء بیشتراز حد دمای آب در امان باشند .

سیستم لوله کشی فاضلاب را بایستی در جایی که قابلیت دسترسی به کانال فاضلاب بهداشتی شهری مهیا است متصل کرد .
وسایل بهداشتی لوله کشی بایستی از موادی تشکیل شده باشند که در قبال خوردگی و ضربه , استوار و مقاوم باشد و عاری از جرم گرفتگی نهفته باشند .
برای کار کرد خوب تر سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان ها خوبتر است سرویس بهداشتی ها دارنده سیفون , آب بند باشد .

روزنه های بازدید فاضلاب بایستی به تعداد کافی در سیستم لوله کشی تعبیه شود تا قابلیت نظافت کردن لوله ها به هنگام گرفتگی آن ها آماده شود .
ساخت و نصب لوله های فاضلاب بایستی با استفاده از مواد مقاوم و نشست ناپذیر در قبال آب و بخارات زیان آور حاصل از هوای فاضلاب باشند , نصب بایستی با مهارت و اجرایی مطلوب و استفاده از مصالح مرغوب صورت بپذیرد .

فاضلاب ها یا این که هرز آب های دیگر سیستم و لوله کشی به هیچ وجه نباید در لایه های سطحی خاک ویا آب سطحی تخلیه شوند , غیر از این‌که پیش از این با روش قابل قبولی تماما تصفیه شده باشند .

لوله بازکنی میدان رهبر شبانه روزی

لوله کشی ساختمان صفحه در آغاز لوله کشی ساختمان

لوله کشی ساختمان اعم از نکات دوچندان اصلی در ساختمان است که باید حتما به طور تماما اصولی و ماهر صورت گیرد , در لوله کشی ساختمان , حتما و حتما رعایت مقررات اصولی و صحیح لوله کشی لازم است .

جذاب است بدانید که ما با اعتنا به سوابق خویش موردها فراوان زیادی را مشاهده کرده ایم که در آنان لوله کشی ساختمان به صدق انجام نشده بود و نهایتا سبب به یک فاجعه شد چرا‌که لوله کشی دوباره اولا آسایش و تمرکز ساکنین منزل را از موقعیت خویش بیرون می کند ( به جهت اینکه لوله کش ها دایم در منزل رفت وآمد دارا‌هستند و محیط منزل یک محیط کاری می‌گردد . )

ثانیا لوله کشی برای بار دوم نیاز به عملیات تاسیساتی دارااست که مسلما با تخریب و از فی مابین رفتن زیبایی معماری منزل همراه بوده و بعضی هم بار دوم لوله ها باید به طور روکار استفاده شوند و زیبایی ساختمان به کلی مبتلا نقصان خواهد شد .

لوله کشی بر طبق مقررات نوشته شده در قوانین ملی ساختمان
لوله کشی با تکنیک های جدا از هم برای آب سرد و گرم
لوله کشی ساختمان با رعایت اصل افقی بودن لوله ها ( دوچندان اصلی )
رعایت موردها پرهیز از بازگشت آب در لوله ها
رعایت نکات مرتبط با انقباض و انبساط لوله ها
رعایت مورد ها حفاظت کننده از ترک تناول کردن سرامیک به وسیله موج گرمایی درون لوله ها
رعایت اصل محافظت زیبایی معماری ساختمان در انجام لوله کشی

دراین مورد متذکر شدن این نکته حتمی است که ما بر انجام استاندارد ها با کم ترین هزینه ها تاکید ویژه ای داریم , به این دلیل که تجربه ما همواره گواه بر این مدعی بوده است که پایبندی به استانداردها ( اعم از استفاده از شایسته ترین شیرآلات و تاسیسات بهداشتی , رعایت ضوابط ملی ساختمان و نشریه های تاسیساتی ) و نیز چنین اصول حساس در لوله کشی ساختمان ( از جمله نگهداری لوله ها از ضربه و حرارت و … و رعایت قواعد استاندارد در اتصال پمپ و … ) میتواند تا حدود قابل توجهی به کاهش هزینه ها منتهی شود و از مجدد کاری های آتی پرهیز کند .

لوله کشی و ایمنی ساختمان

نسبتاً هر لوله کش زبده بر این نکته تاکید دارااست که لوله کشی ساختمان رابطه به هم پیچیده با ایمنی ساختمان داراست , با بررسی مطالعات صورت گرفته در می‌یابیم که علت بخش اعظمی از ریزش ها در ساختمان های دیرین و فرسوده , ریشه در نم دادن تدریجی لوله ها ناشی از لوله کشی غیر اصولی ساختمان در حین سالهای زیاد دارااست .

لوله کشی ساختمان , اعم از مسائلی است که در میدان تجهیزات رفاهی مطرح می شود , به گذشت زمان بشر ها برای این‌که آب ( که قسمتی از طلاق ناپذیر معاش بشر است ) را مدام دردست خویش داشته باشند , مبادرت به انجام لوله کشی ساختمان کردند . لوله کشی آب و فاضلاب در ساختمان اگر چه ممکن است در منظر نخستین مشابه به نیز به لحاظ برسند , البته از نگاه اجرا و کاربرد به طور کامل گوناگون بوده و محاسبات و فرضیاتی به طور کامل جداازهم دارا‌هستند . نبود شبکه فاضلاب شهری در کرج، منشأ مشکلات بهداشتی زیاد

مزایای انجام لوله کشی به طور اصولی و استاندارد

تجربه همواره گواه بر این مدعا بوده است که رعایت استانداردها و قوانین لوله کشی , مزایا و فواید زیادی دارااست که اعم از آن‌ها می شود به موردها پایین اشاره نمود

الف ) رعایت ایمنی در لوله ها ( در لوله کشی درست اثرات سرعت آب و حرکت فاضلاب در لوله ها کنترل می‌گردد . )

ب ) باصرفه سازی و صرفه جویی اقتصادی در امر لوله کشی

ج ) استفاده بهینه از تاسیسات و امکانات مرتبط با لوله کشی ساختمان

د ) پرهیز از مجدد کاری و خطاها به دلیل جلویگیر از اعمال سلیقه فردی

تشخیص ترکیدگی و نشت یابی با دستگاه پیروزی شرق تهران فوری

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!